12 Haziran 2022 Pazar

U14-15 AKADEMİ FUTBOL ANTRENÖRLÜĞÜ

U14-15 AKADEMİ FUTBOL ANTRENÖRLÜĞÜ 


Temel Prensipler


GEREKSİNİMLERİN ANA HATLARI

4-3-3 formasyonuna yönelik  planlama
Bir sistem içindeki oyuncuların pozisyonlarını belirleme.

Her pozisyon için taktik talimatlar.

EĞİTİM İÇERİĞİ 

 Haftalık antrenman sayısı = 4 (+ ) 

 Her egzersiz seansının süresi = 75-90 dakika. 

Maç sırasındaki işlevsel hareketler ve temel pas çalışmaları  4 v 3, 5 v 4, 6 v 5 gibi temel uygulamalarla pozisyon oyunları uygulanmalıdır.

Bireysel eğitim,  4 v 4 ile 9 v 9 arası dar alan oyunları. 

Savunma ve orta saha hatlarında antrenmana başlayın (6 v 4'ten 8 v 8'e). 

 4-3-3 formasyonuna yönelik maça özel eğitim (temel diziliş).

 Geçişler: Maça özel uygulamalar ve 4-3-3 sistem eğitimi sırasında temel ilkeleri öğrenin. 

 Isınma sırasında dinamik esneme ve stabilite egzersizleri.


U14-15 Yaşa Özgü Özelliklerin Özeti 


 - Öğrenmeye istekli.

 - Kolayca dikkati dağılır.

     - Koordinasyonda durgunluk veya azalma.

- Büyüme atağı (hassas/yaralanmaya yatkın).

- 'Nedenler' (neden) önemli hale gelir.

- Ergenlik öncesi: İnatçı, otoriteye karşı direniş, kışkırtıcı, çelişkili.

- Kendini abartma.

- Diğer ilgi alanlarının ve hobilerin geliştirilmesi.

- Futbolun hayata bambaşka bir bakış açısı kazandırma potansiyeli var.

(ders çalışmama- a sosyal gibi nedenleri futbol sayesinde olumlu alışkanlığa çevirme) 

- Bu aşamada, zihinsel öğrenme yeteneği, fiziksel öğrenme yeteneğinden daha büyüktür.

14-15 yaş altı oyuncuların gün boyu futbol oynamak istemesi, oyundan keyif aldıklarını gösterir. Öğrenmeye çok heveslidirler, ancak aynı zamanda kolayca dikkatleri dağılır.

İkinci yıl oyuncuları (U15) ve aynı zamanda birinci sınıf gençleri (U14) bazı fiziksel zorluklar yaşamaya başlayacaklardır. Geçmişte ikinci doğa gibi görünen şey, en çok etkilenen koordinasyon ve denge ile birdenbire oldukça zorlayıcı hale geldi. Büyümenin açıkça bir etkisi var. Antrenör olarak çocukları bilinçli şekilde bu konuda olumlu yönde teşvik etmek önemlidir. Bunu yapmazsanız, çocuklar kendilerinden şüphe duymaya başlayacak ve farklı bir tavır alacaktır. Oyuncu, bir grubun parçası olduğu kadar bir birey olarak da uyarıldığı hissine kapılmalıdır.

Bu yaştaki oyuncuların ayırt edici bir özelliği, soyut zihinsel kapasitenin kendini geliştirmesi ve kişisel görüşlerin ortaya çıkmasıdır. Bu, 'nedenlerin' (neden) önemli hale geldiği anlamına gelir. Bir antrenör olarak, bu süre zarfında ortaya çıkan tutarsızlık için derin bir anlayışa sahip olmanız gerekir. Onlara rehberlik ederken, bu grup içindeki farklılıkları fiziksel düzeyde olduğu kadar sosyal ve duygusal olarak da hesaba katmalısınız.

Daha küçük bir oyuncu (U12-14) genellikle güvensizdir ve bu, onu düzenli olarak teşvik etmeniz ve net talimatlar vermeniz gerektiği anlamına gelir.  
(U15-17) oyuncuları daha bağımsız hale gelir ve daha fazla sorumluluk ister. Bu da onlara daha sık inisiyatif verebileceğiniz anlamına gelir, böylece sorumluluk paylaşılır. 

Sahada Antrenörlük Yapan Oyuncular 14-15 yaş altı oyuncular, zihinsel ve fiziksel alanda büyük farklılıklar ile karakterize edilir. Oyuncular ayrıca iyi performans gösterebilmek için karşılıklı işbirliği ihtiyacının farkında olmalıdır. Artık tam boyutlu sahalarda oynama konusunda yeterli deneyime sahipler, böylece kendi konumlarının ötesine bakabiliyorlar.

Mental olarak, oyuncular bir takım olarak yenilmez bir zihniyet geliştirmeleri gerektiğinin farkında olmalıdır. Sahada birbirlerine koçluk yapmayı öğrenmeleri gerekiyor. Koçluk, desteklemek, birbirine yardım etmek ve takım arkadaşınızın arkasında biri olduğunda veya topun geri verilmesi gerektiğinde duyuru yapmak anlamına gelir. Belki bunun bariz olduğunu düşünürdünüz, ama
bu yaş grubu değil. Birbirinizi düzeltmeye ve teşvik etmeye de dikkat edin. Bir oyuncunun, top almaya hazır olduğu sırada kaybolursa, fikrini dile getirmesine izin verilir.

Antrenörün eksikliği iki yönlü olabilir. Bir yandan çocuğun kişiliğiyle uğraşmak zorundasın; çekingen, utangaç olabilir ve bu nedenle kendini baskın bir şekilde ifade edemez. Bu nedenle genel olarak takımın kendine güveni ile ilgilidir. Eğer birkaç oyuncu özgüvenini kaybederse, o zaman temelde sıkı çalışma ve şansla onları tekrar rayına oturtmak için sadece birkaç kaynak vardır. Antrenör sırasında pozitif kalarak, onları uygun şekilde ödüllendirerek, iltifat ederek ve çok çalışarak özgüven yeniden kazanılacaktır.

Zafer son derece olumlu bir etkiye sahip olabilir ve değişikliklere yol açabilir. Öte yandan, karşılıklı antrenörün olmaması da teknik bir sorun olabilir..

Birisi topu kontrol etme, dönme ve pas verme konusunda çok fazla zorluk yaşarsa, bu aynı zamanda antrenörlük yapmak için doğru anı da etkiler. Tek başına hareket için beş saniyeye ihtiyacı varsa, birine ne yapması gerektiğini iki saniye içinde söylemek kesinlikle kolay değil.
Bu nedenle, tekrar ve pratik önemlidir.

Antrenman Alanından Maçlara

Sonuç olarak, oyuncuların belirli antrenman seanslarında öğrendikleri her şeyin rekabetçi maçlar sırasında da görünür olmasını beklersiniz. Oyuncu ne kadar gençse, bu bağlantı o kadar zor olur. Örnek olarak, sahipliğini kaybettikten sonra hücumdan savunmaya geçişi ele alalım - oyuncular doğrudan baskı uygulamak ve geri düşüyor. Oyuncular bazen ihmal nedeniyle arada sırada yanlış kararlar verebilirler, ancak bu onların gelişiminin sadece bir parçası. Oyun durumlarının daha fazla tekrarı ve  antrenör iyi
oyunculara sahipse, karar vermeleri o kadar iyi olur.


Fiziksel Büyüme ve Büyüme Atakları

Bir antrenör olarak, bir büyüme döneminde olan  çocuklara karşı çok dikkatli olmalısınız. Dizleri etkileyen büyüme ağrıları son derece yaygındır. Bu durumda oyuncunun fiziksel yükünü azaltması gerekir. Orta dereceli koşu sırasında bile ağrı artarsa, belki de oyuncunun spor yapmaktan geçici olarak vazgeçmesi gerekir. istişare halinde bir fizyoterapistle, bir aşamada yükü nasıl artıracağınıza bakmanız gerekir. 'Acı' anahtar göstergedir, bu nedenle oyuncunun durumu hakkında net bir şekilde iletişim kurması gerekir.

Bu yaştaki hızlı büyüme atakları nedeniyle, birçok oyuncu uzun ve zayıf olmaya başlayacak, çeviklik, koşma ve dönüş konusunda zorluklar yaşayacaktır. Bu onları yaralanmalara yatkın hale getirir. Oyuncuların uzun süre küçük kalması da yaygındır, bu da fiziksel düellolar sırasında kıtlığa neden olur. Bir antrenör olarak bu konuda hiçbir etkiniz yok ve bu sorun bu yaş grubundaki oyuncularla her zaman devam edecek.
Oyuncuların sakatlık yaşamaması için antrenman sırasında çalışma/dinlenme oranına dikkat etmelisiniz.

Ayrıca mümkünse koordinasyon ve koşu seanslarından yararlanmalısınız. Ayrıca, fiziksel olarak hazır görünse bile, hızlı bir şekilde daha büyük bir yaş grubuna hızlı büyüyen bir oyuncuyu terfi ettirmemeye dikkat edin, çünkü bu her zaman böyle değildir.
Büyüme atağının giderek daha genç yaşta meydana geldiğine dair bir eğilim görüyoruz. 
Genel olarak, büyüme atağı 12 ila 14 yaşları arasında meydana gelir, ancak bu her zaman böyle değildir. Güvenebileceğiniz kriter, ayda bir santimetre büyümedir. Bir oyuncu daha fazla büyürse, antrenman yükü azaltılmalıdır. Hatta bir hafta içinde sahip olduğunuz egzersiz seanslarının miktarını azaltmanız bile gerekebilir.
Yaz tatilinden sonraki dönem de önemli bir ölçüm noktasıdır. Genç oyuncular tatillerde genellikle ortalamanın biraz üzerinde büyür ve bu da yük kapasitelerinin geçici olarak düşmesine neden olur. 
Bir antrenör olarak, sezon öncesi bunu dikkate almalısınız. Temmuz/Ağustos aylarında bu tür oyuncuların yükünü (geçici olarak) azaltarak, önlenebilir yaralanmaları önleyebilirsiniz.

Yaz tatilinde en çok büyüyen oyuncuların sakatlanma olasılığının çok daha yüksek olduğunu anlamak önemlidir. Bu nedenle, özelleştirilmiş bir çözüm sağlamanız gerekir. Büyüme atağı yaşayan oyuncular için statik esneme de bir rol oynayacaktır. Antrenman ve maç öncesi yapılan ısınmalarda bu esneme yönteminin bir faydası olduğunu düşünmüyoruz ancak hızlı büyüme dönemlerinde kas gerginliğini gidermek faydalı olabilir..
Bir oyuncu daha genç bir aşamada daha büyük bir yaş grubuna geçerse, yük ve yük kapasitesi yakından izlenmelidir. 
Örneğin,
Başlangıçta günde iki kez antrenman yapmamalı. Antrenmanın yoğunluğu onun için arttı ve çoğu zaman bu adım zaten yeterince büyük. Bir süre sonra bunu grubun geri kalanıyla hizalayabilirsiniz. Bunu hocanın kararı belirler. Büyüme sorunları olan bir oyuncu, (geçici olarak) daha düşük yük kapasitesine sahip bir oyuncunun açık bir örneğidir, bu nedenle aşırı yüklenmeyi önlemek için bu oyuncunun haftada bir veya iki kez daha az antrenman yapmasına izin vermek mantıklıdır. 

Bazen büyüme sorunları olan bir oyuncunun sadece iki kez antrenman yapması yaygındır.
Tüm sezon boyunca bir hafta. Patellar tendon (diz bağı) veya topuklar gibi vücudun bölümleriyle ilgili problemler nedeniyle oyuncuyu sakatlama ve aylarca antrenman yapamaması riskine girmektense bu tavizi kabul etmek daha iyidir.

                                                                         Periyodizasyon

Büyüme atağı gerçekleşmeden önce dönemlendirme modelini de kesinlikle uygulayabilirsiniz; ancak o zaman düşük yük olur, yani uygunluk olmaz. Bir yandan oyuncuların antrenman şekline önceden alışmasını sağlarken, diğer yandan da çeşitli antrenman içerikleri sunacağınızdan emin olursunuz. O zaman büyük ve küçük uygulamalar arasındaki değişiminden bahsediyoruz.

Bu genel yönergelere dayanarak, her antrenörün bunu takımı için özelleştirmesi gerektiği açıktır. Bazen belirli bir durum, planlanan uygunluktan tamamen farklı şeyler gerektirir.
Teşvik. Prensip, tabiri caizse, bir sezonun uygunluk 'çıkış seviyesinin' zaten yön sağlamasıdır.
gelecek sezonun 'giriş seviyesi'ne. Bu yapılandırılmış yöntemi uygulayarak, futbolcular bir yıldan diğerine daha da güçlenecekler. Oyuncuya orada büyüme şansı verilmelidir. Gelecek, gençlik akademisinin tamamında merkezi bir dönemlendirme programıdır.


                                                                 Eleştiriyle Başa Çıkmak

14-15 yaş altı grubunda zihinsel yön bazen geliştirilebilir. Bu yaştaki oyuncular gerçekten eleştiriyle uğraşmaya başlar. Bu yaş grubunda ilk kez konuşmaya başlayacaklar ve oyuncular fikirlerini söylemeye cesaret edecekler. İltifat almaları veya iyi yaptıklarını duymaları güzel, ancak aynı zamanda zayıf yönlerinin ve nasıl gelişebileceklerinin farkında olmaları gerekir. Bu nedenle, antrenör önemli bir rol oynar. Bu antrenör için  önemlidir
bir antrenör ve personel, bireysel olarak oyuncular ve bir bütün olarak takım için olumlu bir uyarıcı olmak. Öte yandan, oyuncular daha yüksek bir seviyeye ulaşmak istiyorlarsa biraz daha sert olmak zorundalar.

Antrenmanları rekabetçi unsurlarla oluşturmak, oyuncuların sahip olduğu zevki ve özveriyi artırıyor. Sonunda kazanan ve kaybeden bir takım oluşturan konumsal oyun ve küçük taraf oyunlarından oluşan birçok uygulamayı kullanın. O zaman kaybeden tarafın çok şikayet edeceğini ve birbirlerini işaret edeceklerini fark edeceksiniz. Bunlar çok ilginç anlar! Bu olursa, grubu bir araya getirin ve konuşmayı kaybeden takımın yapmasına izin verin. Nerede yanlış gitti? Nedeni neydi? Bunu geliştirmek için bireysel ve ekip olarak neler yapabilirsiniz? Bu anlarda oyuncular kendileriyle yüzleşirler. Daha sonra, antrenör bilgiyi kimin kullandığını ve kimin kullanmadığını görebilir.

Aynı ilke, maç sonrası tartışma sırasında da geçerlidir. Özellikle kaybedilen oyunlardan sonra, oyuncular önce kendileri dışındaki her şeyi işaret etme eğilimindedir. Oyuncuların teknik direktör yeteneği çok değişkendir. Bazıları oldukça hızlı yanıt verir ve mesajı anladıklarını gösterir; diğerleri için bu süreç o kadar sorunsuz gitmeyecektir. Örneğin bir oyuncu,
Topu arama şeklini geliştirmek için. O öyle düşünse de, sadece topu istemek yeterli değildir. Topa doğru koşu ile derin koşu arasındaki farkı fark etmesi uzun zaman alabilir. Bu örnekteki antrenör, takım arkadaşlarını da antrenörlük yapmalarına izin vererek müştereken sorumlu kılmak zorundadır. Bazen bu istenemeyecek kadar fazladır çünkü çoğunlukla meşguldürler.
Kendi bireysel görevlerini yerine getirerek, Teknik direktörün bunu anlaması gerekiyor. Her durum için en iyi kararınızı vermelisiniz.

Bu yaş grubundaki takımlar genellikle tutarsızdır. Daha güçlü takımlara karşı, antrenörün kimseyi motive etmesi gerekmez, ancak daha zayıf rakiplere karşı oyuncular bazen bunun hakkında çok kolay düşünmeye eğilimlidir.
O zaman kendin için gereksiz yere zorlaştırırsın. Ve eğer bir oyun iyi gitmiyorsa, en azından takım için çok çalışmalısın. O zaman bu özelliğin bir insanda doğal olarak bulunup bulunmadığı sorusu ortaya çıkar, ancak herkes en azından çok çalışarak ve çekinmeden deneyebilir.

                                                                    Takımı geliştirme

Futbol oyunu, 15 yaş altı oyuncular için giderek daha karmaşık hale geliyor. İlk yıllarında teknik olarak meşgul olsalar da artık taktik yönü de devreye girecek. Bireysel bir oyuncunun gelişimine ek olarak, takım gelişimi (iletişim/koordinasyon) giderek daha önemli hale geliyor. Her oyuncu, her pozisyon için görevinin ne olduğunu ve kendi hattında ve takım içinde nasıl çalışacağını bilmelidir. 

Eğitim genellikle bu işbirliğini geliştirmeye çalıştığınız topa sahip olma oyunlarından oluşur. Ayrıca özel teknik eğitimimize devam etmeyi de unutmamaya özen gösteriyoruz. Birkaç hafta boyunca bloklar halinde çalışıyoruz. Bu blokların her biri, top kontrolü/ustalık, karşılama, top vuruş tekniği, savunma vb. gibi bir temayla bağlantılıdır. İşte bu şekilde, oyuncuları antrenman sırasında yeteneklerinin en iyi seviyesine gelecek şekilde hazırlamalıyız. 
Sezon ilerledikçe, antrenör oyuncuları eğitimle daha fazla sorumlu hale getirmeye çalışmalıdır. 'Maç sorunu' onlara daha sık aktarılacak ve onların kendilerini bulmalarını sağlıyor.
Maçlar kendileri için  bir çözüm. Her oyuncu için, bununla nasıl başa çıktıkları büyük ölçüde farklıdır. Bazen onlara eğitim sırasında veya dışarıda grup olarak bir görev vermelisiniz. Bir antrenör olarak takımdaki farklı rolleri çok iyi gözlemleyebilirsiniz.
Lider kim? Kim takip ediyor? Bu her zaman çok ilginçtir. "Lider" aynı zamanda bağımsız olarak antrenörlük  yapıyorsa ve takımı iyi organize ediyorsa, ''Kaptan'' olmaya uygun olabilir.

Teknik, taktik, fiziksel ve kişilik düzeyinde bireysel gelişim ilke olarak kalır. Sezon başında her oyuncu için birkaç hedef oluşturarak kişisel gelişim planı oluşturabiliriz. Oyuncuları bilinçlendirin
sadece yetenekli olmak yetmez. Profesyonel bir futbolcu olarak başarılı olmak için gerçekten istek ve hırsa sahip olmanız gerekiyor.

Birinci dizi oyuncuları her zaman yapmak zorunda oldukları baskıyı hissetmeye ihtiyaç duyarlar, yoksa başka bir oyuncu onların yerini alır. Sıklıkla oynayan bir oyuncu genellikle yedek olan bir oyuncuya, esas olarak neden yedek olduğu ve ilk onbirde yer almak için ne yapabileceği söylenmelidir.
Oyuncuları bir sezon boyunca değerlendiriyoruz. Sezon sonunda söz konusu oyuncunun antrenmanına devam edip edemeyeceğine karar veriyoruz. Bu, herkesin eşit şansa sahip olmasını sağlar.


                                                         Sorunları Kendileri Çözmek

Takımlar küme düşmedikçe, akademi seviyesinde şampiyonluklar konuşulmamalı. Ana odak, oyuncuların ve özellikle takımdaki ilk takıma ulaşma potansiyeline sahip bir veya iki yeteneğin gelişimidir. Ancak U15 oyuncuları ile kimin "başaracağını" ve kimin yapamayacağını belirlemek son derece zordur.


Antrenör, birinin bütün bir sezon boyunca nasıl geliştiğini görebilir. Antrenörün rehberliğinde her oyuncu kendi sorumluluğunu almak zorundadır. Sadeceantrenörün söylediği her şeyi takip etmemelidir. Oyunculara konuşmaları ve kendilerini ifade etmeleri için yeterli alan, sorumluluklar  verin. İyi bir antrenör ayrıca oyuncuların futbol hakkında nasıl düşündüklerini, algılarının ne olduğunu ve futbolla ilgili sorunlara ve çözümlere nasıl baktıklarını bilmek ister.

                                                  Bireysel Gelişimin Değerlendirilmesi

Yetenekli oyuncuların bireysel gelişiminin değerlendirilmesi, futbol öğrenme planına bağlı olan yaşa özel bir futbol karne aracılığıyla gerçekleşir. Böylece futbol akademisinin teknik direktör kadrosunda yetenekli oyunculara bakma ve değerlendirme konusunda tek tip bir yöntem ortaya çıkıyor.

Futbol akademisinin en önemli hedefi oyuncunun bireysel gelişimidir. Akademinin genç takımlarında, yetenek geliştirme esas olarak teknik iyileştirme ve yaratıcılığın geliştirilmesine odaklanmaktadır. 

Temel ilkeler şunlardır:
  • Eğlenirken performans göstermeyi öğrenmek
  • Tekniği geliştirmeye devam etmek
  • Temel hücum ve savunma taktiklerini öğretmek
Taktik düzeyde, takım teşvik edilir ve futbol oynamak için gerekli alana sahip olduklarından emin olmak çok önemlidir (sahayı koordineli koşular ve hareketlerle büyük tutmak). Savunma açısından bakıldığında, takım olarak toplu olarak rakibi baskı altına almaya en büyük özeni gösteriyoruz. Antrenmanlar yoğun ve zorlu olmalı, böylece oyuncular sürekli olarak teşvik edilir.
Ayrıca, maça özel öğelerin eğitilmesi önemlidir. Antrenmanlar bu nedenle genellikle hedefe bitirmekle bağlantılıdır. Keskin, küçük kenarlı oyunlarda (birçok 1'e 1 düello yapılır) oyuncular kendilerini geliştirmeye teşvik edilir. Her antrenmanda bir kaleci ile büyük bir gol atabilmeliler. Genç oyuncuları geliştirmek doğal olarak olmuyor. 

Gelişimlerini erken yaşta sürekli olarak teşvik etmek için bazı temel koşullar şunlardır:

  • En İyi Spor Ritmi – 
  •  Genç oyuncuların diyetleri, iş yükleri ve dinlenmeleri (uyku saatleri) için hepsi kilit rol oynayan sabit bir günlük ritme ihtiyaçları vardır. Örneğin, oyuncuların ilk maça katılmasına izin verilmez. Ertesi gün kendileri bir oyun oynamak zorunda kalırlarsa takım oyunu. Erken Yaştan Daima Keskin Antrenman Yapın! 
  • - Eğlenceli bir ortamda oyunculardan maksimumu talep ederek oyuncular daha iyi hale gelir. Örneğin, küçük taraflı oyunlar akılda bir amaç olmadan oynanmamalıdır. Kazananlar her zaman ödüllendirilecektir. Bu şekilde maç zihniyetleri (kazanma isteği) uyarılır.
  • Zevk Gösterin! (Antrenörler ve Oyuncular) - Oyuncular gençliklerinin büyük bir bölümünü kulüpte geçirirler. Tabii ki, zevk önce gelmeli.
  • Antrenman yapmak ve maç oynamak bu nedenle heyecan verici olmalı, bu yüzden oyuncular ve koçlar bunu teşvik etmelidir.
  •  Antrenman Alanında En İyi Spor Kültürü/Atmosferi - Yetenekli oyuncular da saha dışında teşvik edilmelidir. Performans gösterme ve geliştirme (kendinize yatırım yapma) dürtüsü erken yaşlardan itibaren verilmelidir. 
  • Sağlıklı bir performans odaklı atmosferde sıkı antrenman yapmak ve kendinize iyi bakmak bu nedenle futbol akademisinde asla bitmeyen bir hedeftir..

  • Optimal İkincil Koşullar - Önemli ikincil koşullar, eğitim ve tıbbi gözetimdir. Sonuçta önemli olan, bireysel yeteneğin sahada pratikte geliştirilebilmesidir. Akademide kalitatif ve hevesli antrenörler ve pratiğe yönelik bir çalışma yöntemi bu nedenle oyuncu performansını iyileştirmek için en önemli ikincil koşullardır.

                                                                  Kurallar/Disiplin

15 yaş altı oyuncular zaten oldukça açık sözlü olabilir. Oyuncular net fiziksel farklılıklar gösterirler, kazanma ve kendi kimliklerini geliştirme konusunda artan bir iradeye sahiptirler. Ayrıca, kendi görüşlerini oluştururlar. Takımla birlikte antrenör, kuralları, cezaları ve ödülleri kağıda dökmek için masanın etrafına oturabilir.
Oyuncular, bazı uygun sonuçlarla birlikte kuralları kendileri bulmalıdır. O anda antrenör konuşmanın lideri değil, süpervizördür. Sadece herkesin düşünme sürecine katkıda bulunmadığını düşünürse veya kuralları unuttuysa sohbete katılır. Sonuçta, antrenörün düşündüğü kurallarla neredeyse aynı kurallar kağıt üzerinde olacaktır. Sadece cezalar belki biraz farklı olacaktır. Takım örneğin üç kez kazanarak bir şeyler kazanabilir.
Arka arkaya veya birkaç maç için temiz bir sayfa tutarak. Oyuncular ayrıca ceza olarak birinin ne zaman yedek olması gerektiğini de belirler. Örneğin, antrenmana katılmazlarsa veya bir takım arkadaşı yeterince sıkı antrenman yapmadıysa. Bununla, zorbalık konusunun kurallara dahil edildiğinden emin olun. Antrenör olarak soyunma odasına zar zor girebildiğiniz için, orada gerçekte neler olduğuna dair görüşünüz sınırlıdır. Saat bu çağda zorbalık sık görülen bir şey. Bu yüzden tartışılması önemli.
Oyuncular, bu alanda bir şey olduğunda antrenörü bilgilendirme sorumluluğunu alırlar ve bunu yaparken kendilerini çok rahat hissetmeleri gerekir.

                                                                      Disiplinin Önemi

Bu yaşta bile başarıya ulaşmak için disiplin gereklidir. Belli bir amaca ulaşmak için anlaşmalar yapılır. Antrenör, oyunculara yönelik hikayesinde bu yönü açıkça belirtmelidir. Sezon başında anlaşmalar yapılacak ve bunlara uyulması gerekiyor. Antrenör bu süreci izler.
Sadece sahada değil, saha dışında da disiplin
yani zamanında olmak, seyahat ederken iyi davranış, botlarınızı temizlemek vb. çok önemlidir.

Sahada topların pompalanması gerekiyor ve bizim de yeterince koniye ve önlüğe ihtiyacımız var. Bir antrenör ayrıca bu uygulamayı neden yaptıkları ve bunun maçlarla nasıl ilişkili olduğu konusunda uygulamalar konusunda netlik sağlamalıdır.

Kararlarınızı anlamaları için oyunculara karşı açık olmak önemlidir. Neden belli bir pozisyonda oynuyorsun? Neden belirli bir oyunda yedek kulübesindesin? Her şey yolundaysa, o zaman disipline ve netliğe sahipsiniz. Oyuncu nerede durduğunu biliyorsa, disiplinli olması da onun için daha kolay.
Bu, genç oyuncuların sosyal davranışlarını etkilemenin ve zihinsel olarak başlamanın yaşıdır. Oyuncu, kendi fikirleriyle benzersiz bir kişilik geliştirecek ve kendi yolunda çalışmaya hevesli. Futbolda sosyal normlar ve değerler önemlidir. 'Yetenek' ve 'zor' arasındaki çatışan çıkar hakkında konuşuyoruz. En çok gelişen, takımınızda en önemli olan, oyunda en iyi performansı gösteren oyuncu, işte 'yetenek' sahibi oyuncudur. Bu bağlamda 'zor', rahatsız edici bir sosyal unsur anlamına gelir. Örneğin, anlaşmalara uymayarak veya onlara zarar vererek diğer oyuncuların takım içinde sahip olduğu roller. Burada önemli olan az ya da çok yetenekli her oyuncunun anlaşmalara bağlı kalmasıdır. Bir oyuncu sahadaki anlaşmalara uymazsa, maç kazanamazsınız.

Oyunu oynama zihniyetine sahip oyuncuların futbolda başarılı olma şansının en yüksek olduğu giderek daha belirgin hale geliyor. Bu çocuklar, deneme yanılma yoluyla, kendilerinden istenen anlaşmaları yerine getirebildiklerini gösterdiler.

                                                                         Rehberlik

13/14/15 yaşındaki yeteneklere rehberlik ederken, özellikle hayal kırıklıklarıyla uğraşırken herkese eşit davranmanız önemlidir. Bu mahsulün 'en iyi yeteneği' eninde sonunda orada olacak. Asıl önemli olan, gelişimlerinde hala bir miktar marjı olan ancak diğer koşullar nedeniyle çoğu zaman en iyi şekilde çalışamayan oyuncularla çalışmaktır.

En iyi yetenek, nihai hedefe ulaşmak için başkalarına ihtiyaç duyar. Çoğu zaman, bu son derece yetenekli oyuncu için çıta, onu daha büyük bir yaş grubuna koyarak daha da yükselir. Genç bir oyuncunun gelişim sürecinde güçlü bir belirleyici faktör ebeveynlerdir. Bir oyuncunun ebeveynleri arka planda kalırsa ve çocuğunu çok fazla zorlamadan desteklerse, başarılı olma şansı genellikle daha yüksektir. Çocuğun ebeveynleri tarafından çok fazla itilmesi genellikle ters etki yapar. Aile durumu da belirleyici olabilir.

 Bugünlerde parçalanmış ailelerin sayısı çok fazla. Bu oyuncular evden çok az destek alıyor veya hiç destek almıyor. Özellikle bu oyuncular için, antrenöre sosyal bir rol ayrılmıştır..

Eğitim ve Antrenörlük

Oyuncuların görevleri ve rolleri konusunda daha hedefli eğitim.
• Taktik yönü ve teknik eğitimi hakkında daha fazla eğitim, esas olarak işlevsel hale gelmelidir.

Bu yaştan itibaren (U14-15 seviyesi) futboldaki dört ana unsura  dayanarak antrenmanlarımızı daha çok oyuncuların görevlerine ve rollerine odaklıyoruz. Gençlere futbola özgü durumları nasıl daha hızlı tanıyacaklarını öğretmek için antrenmanda bir yön sağlamak önemlidir.

5'e 3 topa sahip olma oyunu yalnızca pas vermek için değil, dizilişleri kullanarak antrenmanı hemen hizalamak için tasarlanmıştır. Örneğin, üç hücum oyuncusuna karşı dört defans oyuncusu ve bir orta saha oyuncusu "hayal edin"
- iki stoper nasıl ileri çıkacağını öğrenebilir. Oyuncuları çözüm bulmaya zorlayarak, sürekli odaklanmaları gerekir. Oyuncular sadece görevlerinin ve rollerinin ne olduğunun farkında değil, aynı zamanda takım arkadaşlarının da farkında olmalıdır. Bu, futbola özgü durumları daha hızlı çözmelerine ve ayrıca rakibin oyununu nasıl okuyacaklarını öğrenmelerine olanak tanır.

Bir antrenör olarak bir oyuncunun çözümünü asla eleştirmemelisiniz, onun yerine ona daha iyi bir çözüm sunmalısınız. Bu yaşta bazen eleştiriye karşı çok hassastırlar, bu da bir dahaki sefere saklanmalarına ve gelecekte çok az inisiyatif göstermelerine neden olur. Bu nedenle, oyuncuları düzeltmek için antrenman seanslarını çok sık duraklatmamaya çalışın. Bundan doğabilecek ek bir problem, konsantrasyon seviyelerinin hızla düşmesidir. Gençler durumları oldukça hızlı tanırlar, bu nedenle desteklenen antrenör veya daha sonra geri dönmek yeterlidir. 
Önceden Antrenman oturumunun, futbol sorununun ne olduğunu açıklayın. Antrenman sırasında antrenörün sözleri daha sonra fark edilecektir. 

Bir oyuncu ne yaptığını düşünmelidir:

- Neden içeri yönlendirerek alanı küçültmek zorunda?
- Neden bir ön işlem yapması gerekiyor?

Antrenör, antrenman ve maç tartışması sırasında inisiyatifin oyuncuların kendilerinden gelmesine izin vererek bunu gerçekleştirir. Durumu yanlış gittiği anda durdurmanız gerekir, o zaman o anı daha iyi hatırlayacak ve gelecekte aynı hatayı tekrar yapmaya daha az meyilli olacaktır. Eğitim oturumlarını düzenli tutmak için bir problem tanımı ile eğitim alırlar. Maç sırasında birçok şey ters gidecek. Maç sırasında yanlış giden şeyler oyuncular için çok tanıdık. Bu
antrenörün antrenman seansını neye dayandırdığı ve maçtaki durum, oyuncuların yavaş yavaş soruna çözüm bulmaya çalıştıkları uygulamalar kullanılarak simüle edilecektir.

Stabilite Egzersizleri

Hafta başında yapılan antrenmanların ısınması, oyuncularla stabilite egzersizleri yapmak için mükemmel bir zamandır. Bu, esas olarak, oyuncuların güçlerinin çoğunu, yani Pelvik kuşak/kalça kaslarından aldıkları kasları içerir. Bunu toplu veya topsuz belirli egzersizlerle yapabilirsiniz. Örneğin, iki oyuncu birbirine el verir ve bunlardan biri
diğeri topu çalmaya çalışırken topu korur. Alternatif olarak, bir çiftin birbirini bir çizgi üzerinde itmesi veya çekmesi gerekir; Burada bir ayağı önde ve bir ayağı arkada olmak üzere alçakta oturan defans oyuncusunu düşünebilirsiniz.

Taktikler

Oyuncuları taktiksel olarak geliştirmeye başlamalıyız. Eğitimimiz artık taktik yönüne çok daha fazla odaklanmalı ve teknik eğitim öncelikle işlevsel olmalıdır. Küçük taraflı oyunlar,
teknikle ilgili en iyi öğrenme anları. Oyuncular hemen tam bir dirençle başa çıkmak zorundalar, onları iyi top alımına sahip olmaya ve doğru şekilde dönmeye zorluyorlar. Bu sayede direkt olarak topa karşı koşabilir ve dar alanlarda kontrol veya pas yapabilirler. Küçük kenarlı oyunlar sırasında 9 v 9 yerine 6 v 5 kullanmak daha iyidir. Bu, oyunu daha net ve daha az kalabalık hale getirir. Sahada daha az oyuncu olduğunda, belirli bir konuya dokunmak da daha az zorlaşır. 
Bir veya en fazla iki hat ile savunmaya çalışıyorsanız, o zaman daha düzenlidir. Rakamlar arttığında, örneğin, oyuncular yaklaşmakta olan orta saha oyuncularına ve beklere de dikkat etmek zorunda kalacaklardı. Ya da orta saha oyuncularının topun önünü kesmiş olması ve defans oyuncularının herhangi bir işlem yapmasına gerek olmaması da olabilir.

Uygulama Tekniği

Oyuncular, Antrenörün açıklamadan sonra tepki vermelerini bekleyebileceği bir yaşta. Ancak, bu oyuncular öğrenmeye hevesli ve birbirleri için fazladan yol kat etmeye hazırlar. Fiziksel ve zihinsel farklılıkların oldukça büyük olabileceği doğrudur.
Tekniğin vazgeçilmez bir önemi vardır. Oyuncu, birçok pas ve topa vurma alıştırması kullanarak top kontrolünü mükemmelleştirebilir. Bir sonraki adım, küçük bir dirençle başlayan ve her seferinde daha da zorlaştıran bir topa sahip olma oyunu oynamaktır. Bunu artık sayısal bir avantaj kalmayana kadar yapıyoruz ve küçük taraflı bir oyun oynayabiliyoruz.

Bir oyuncunun hamlesini gerçekleştirme hızı, oyuncunun operasyonel hızını belirler. Bir eylem, geçen bir hareket olabilir, aynı zamanda bir rakipten uzaklaşabilir. Operasyonel hızı eğitmenin en önemli temeli, direnç seviyelerini ayarlayabileceğiniz konumsal oyundur.
istenirse. Direnç seviyesi, bir oyuncunun topu nasıl kontrol etmesi veya daha fazla işlemesi gerektiğini belirler..

Belirli eylemleri gerçekleştirmek için vizyon gereklidir. Örneğin, bir bek içeri itme veya rakibi işaretleme kararını vermesi gerektiğinde, doğru seçimi yapmak için vizyona sahip olmalıdır. Vizyon
Bir oyuncunun yeteneği genellikle doğal bir yetenektir, ancak özellikle bu yaşta özel eğitimle hala geliştirilebilir. Burada yine konumsal oyun iyi bir antrenman yöntemidir. Antrenörün oyunculara rehberlik etmesi ve amacın ne olduğunu net bir şekilde açıklaması önemlidir. Örneğin, içeri iterken, antrenör alanı kapatmak için nereye, ne zaman ve nasıl içeri itmesi gerektiğini duyurur. Pas ve topa vurma, hassas bir şekilde oluşturulmuş futbolun oynanması gerektiğinde önemli bir öğedir. Bu tür antrenmanların birçoğundan geçerek topa vurma tekniğini geliştirirsiniz. Daha sonra, mesafeleri değiştirerek kısa ve uzun geçişlerde antrenman yapabilirsiniz.
Bu yaş grubundaki ikinci yıldan itibaren, futbol akademisinde artan odak, teknik becerilerin iyi (işlevsel) kullanımına olacaktır.
maça özel durumlar. "Gevşek" teknik beceriler, daha işlevsel "maç tekniğine" dönüştürülmelidir. Düzenli grup antrenmanlarına ek olarak, yetenekli oyuncularla bu öğrenme sürecini hızlandırmak için planlanmış bireysel (teknik) seanslar olacaktır. Bu şekilde, futbol akademisindeki yetenekli oyuncular, hedeflenen eğitime daha fazla zaman ve dikkat alır ve belirli teknik becerileri kendilerine özgü hale getirir. Daha fazla eğitim anı ve çok sayıda tekrar ve top dokunuşu
sadece daha hızlı sonuç üretin. Yetenek, profesyonel gençlik koçlarının desteği ve zorlu egzersizlerle kendine yatırım yapmalıdır. En hızlı gelişen genç oyuncuların antrenman merkezine daha erken gelenler olduğu sıklıkla görülür. Bunlar aynı zamanda oyuncularla bireysel olarak çalışmak için iyi fırsatlar. Pratik yapın, pratik yapın ve daha fazla pratik yapın! 
Bireysel eğitim kesinlikle önemli bir rol oynayabilir ve aşağıdaki şekillerde yardımcı olabilir:
- Saf top kontrolü.
- Savunucuları yenmek için numara yapar ve hareket eder.
- Tüm teknik işlemler için iki ayağını da kullanabilme.
- Gol vuruşu.
- Pozisyonlar boyunca belirli futbol becerileri.

                                                                      Geçişin Önemi

Forvetlere sunduğumuz düzenli konulardan biri, kanat oyuncularının iyi bir kombinasyon oyunundan sonra topu forvetlere atabilmeleri gerektiğidir. Uzun süre örtecek güce sahip olmaları gerekir.
mesafeler ve kısa keskin patlamalar. Oyuncular, tekniği her seferinde artan bir hız ve dirençle uygulamak zorundadır.
 Kanat oyuncularına bir hamle hakkında düşünmek için daha az zaman veriyorsunuz, bu yüzden otomatik hale gelmeli ve bu bir tekrar meselesi. Bir antrenörün orta tekniğiyle ilgili en önemli yorumu topun kontrolü ile başlar. Oyuncu, topun hedefe gitmesini sağlamalıdır. Ayağını yerden yukarıda tutmalı çünkü o zaman topun yönünü daha kolay kontrol edebilir. Şu anda topa vurmak istiyorsa, destek ayağı kaleye dönük olmalıdır. Bu şekilde zaten döndü ve bacağının takibi daha kolay oldu. Omuz da dönmelidir, çünkü o zaman oyuncunun vücudundan daha fazla güç kullanılır ve topa daha da hızlı vurulur.

                               Zorluk seviyesini adım adım artırma yöntemimize bir örnek:

y Önce oyunculara rakibin baskısı olmadan topu çaprazlamayı öğretiriz. Önce sabit bir top kullanın, ardından yuvarlanan bir top ve bir dripling yapın.
y Biraz direnç göstermesi için bir defans oyuncusu tanıtın. Bu %50 basınçla başlar ve giderek daha da artar.
y Oyuncular bu baskı altında hala bunu iyi bir şekilde uygulayabiliyorlarsa, o zaman birden fazla tekniği birbirine bağlayacağız. İlk olarak, oyuncu rakipten uzaklaşmak için bir ön hareket yapar (almak için hareket etmeden önce işaretçiden uzaklaşır) ve sonra birisi topu ona pas verir. Oyuncunun daha sonra yüzü ileriye bakacak şekilde topu alması gerekir - daha sonra rakibine yaklaşabilir ve onu bir vuruşta yenmeye çalışabilir.
Geçişten önce 1 v 1 durum.
y Bunu daha da zorlaştırmak için, defans oyuncusuna baskı uygulamak için çeşitli yollar sunuyoruz, böylece forvet birkaç çözüm arasından seçim yapmak zorunda kalıyor. Topu kontrol etmek yerine tek bir oyun oynayabilir.
iki kombinasyon ve geri almak ve bir haç vermek için derin bir koşu yapın.
Uzun vadede, taktikler açısından daha fazlası var. Ancak haçın teknik uygulaması, eğitim ve gelişimin temeli olmaya devam ediyor. Bir oyuncu bu süreçte diğerinden daha ileride olabilir, bu nedenle koç için bireye optimal öğrenme sonucunu elde etmesi için doğru baskıyı sağlamak önemlidir. Bu, metodoloji konusunda geri adım atarak veya oyuncuyu gruptan ayırarak ve bireysel olarak çarmıhta çalışarak gerçekleşebilir. 

                                                                              Bireysellik

Spesifik eğitim seansları sırasında, bireye ayrılan çok fazla dikkat vardır. Çok fazla bire bir iletişiminiz olacak ve öğreneceksiniz
Her oyuncunun kişiliğini ve motivasyonunu bilmek. Oyuncuların sürekli olarak zayıf yönleri üzerinde çalışması ve güçlü yönlerini mükemmelleştirmesi gereken disiplin, aynı zamanda zihniyetlerinin de bir gelişimidir. Bu oyuncular için önemlidir, ancak ayrıca birbirlerine daha fazla dikkat etmeleri gerekir. Bazı antrenmanlar sırasında bir oyuncunun 'takım arkadaşı için destekleyici bir rol üstlenmesi' gerekir. O zaman bir an için 'siz' ile ilgili değil, takım arkadaşınızla ilgili.
Bunu sınırlar içinde tutmak koçun görevidir. Bunu, bir antrenmandaki görevleri zamanında değiştirerek veya her iki oyuncuya da gol atma imkanı vererek yapabilirsiniz.


                                                                         Rehberli Antrenörlük

Oyun konsepti içinde artık iletişim çok önemli hale geliyor. Bir ekip içinde işbirliğine ve oyun konsepti içinde talep edilen görevleri kendi pozisyonunuzda gerçekleştirmeye yönelik ilk adımdır. Bir antrenör olarak, çocuklara her şeyi önceden söyleme eğilimindesiniz. Mükemmellik için çok fazla çabalıyorsunuz. O zaman, bir çocuğun başarıya ulaşmak kadar hata yaparak da öğrendiğini unutursunuz. Bir antrenmanın açıklaması en iyi şekilde bir örnek göstererek, her oyuncuya ne yapması gerektiğini söyleyerek değil, tüm antrenmanı ağır çekimde yaparak gerçekleşebilir. Oyuncular 'yap ve çocukları izle' ve dinleyici değil. Bu nedenle rehberli antrenörlük anahtar kelimedir. Antrenmanı yapmalarına ve bir veya iki oyuncuya antremanın yürütülmesinde mümkün olduğunca rehberlik etmelerine izin verin. Bir futbol sorunu daha sonra görevi ve konumu içinde görünür hale getirilecektir. Bir uygulama birkaç kez doğru yapılırsa, bir adım geri çekilin ve alıştırmanın onlara rehberlik etmeden doğru yapılıp yapılmadığını gözlemleyin. Bir oyuncu bu şekilde öğrenebilirse, daha hızlı gelişecektir

                                                                    Başarı için Nasıl Eğitilir

Rehberli antrenörlüğe ek olarak, bu yaştaki çocuklar için başarıyı belirlemek çok önemlidir. Bu nedenle doğru yapılan her hareketin aynı zamanda koç tarafından da yönlendirilmesi gerekir.

Bu şekilde genç oyuncuları bir koç olarak eleştirseniz bile kabul ettiği bir ortam yaratırsınız. Oyuncular, yalnızca bir eylemin başarıları tekrar tekrar ödüllendirildiyse "Doğru yapmıyorsun" ifadesini kabul edeceklerdir. Bu, herkesin yüksek sesle ve net bir şekilde duyulmasını sağlar.
Başka bir deyişle, antrenörlük sırasında sık sık cezalandırırsınız, ancak oyuncuları daha sık ödüllendirirsiniz. Düzenli olarak “Neden doğru yapmadığını söylüyoruz?” Sorusunu soruyoruz. - O halde cevabı bekliyoruz; “Bunu bizi daha iyi oyuncular yapmak için yapıyorsun”.

Oyuncular için heyecan verici olmalı

Oyuncuların algısı, her yöntemin temelidir. Antrenman şekli oyuncuları teşvik etmelidir.

Ağırlıklı olarak maça özel uygulamalar

Maça özel antrenmanlar, gerçek dirençle (rakipler, takım arkadaşları, tanımlanmış alan) yapılan antrenmanlardır ve genç futbolcuların öğrenme sürecinin temelini oluşturur. Ancak, izole teknik uygulamalar (pas, topa vurma, top kontrol uygulamaları) da gereklidir. İşin püf noktası her ikisini de birbiriyle birleştirmek. İzole teknik uygulamaların maça özel antrenmanlara yönelik olmasını sağladığımızda, geliştirme sürecini hızlandırabiliriz.


Antrenman başına sınırlı sayıda uygulama

Bir genç antrenör çok fazla antrenman zamanı kaybetmemelidir. Çok fazla farklı uygulamayı seçerse, bu eğitim süresi pahasına olacaktır. Genç oyuncuların antrenmana alışmaları için zamana ihtiyaçları var. Bazen uygulamanın sonunda yalnızca önemli bir geri dönüş görürsünüz.
Belirli uygulamaları sık sık tekrarlamak daha iyidir. Eğitim sırasında kullanılan alıştırmaların sayısını azaltmak da en iyisidir. Bir futbol kulübündeki antrenman süresi genellikle kesin olarak tanımlanır (sınırlı sayıda saha, birbiri ardına çeşitli antrenmanlar). Bir eğitim oturumunda çok fazla uygulama kullanıldığında,verim güneşte kar gibi kaybolur. Bir eğitim oturumu en fazla 3 veya 4 uygulama içermelidir. Basit uygulamalar özüne daha çabuk ulaşır ve her oyuncu için daha fazla topa dokunmayı garanti eder.

Uygulamalar prosedürel olarak belirli bir süreye yayılmalıdır.
Geliştirme sürecini derinlemesine etkilemek istiyorsak, süreç odaklı bir yapı oluşturulmalıdır.
Sunmak. Uygulamaları eğitim oturumları aracılığıyla kademeli olarak genişleterek, maddi boyut için daha fazla zaman ayrılacaktır. Belli bir süreye yayılabilecek uygulamaları tercih etmek daha iyidir.
Her eğitim seansına yeni uygulamalarla başlamak yeterli getiri sağlamaz. Belirli bir geliştirme etkisi sunmak için her uygulama birkaç kez tekrarlanmalıdır.

Antrenör, uygulamaların seviyesini kolayca artırabilmeli veya azaltabilmelidir.
Uygulamanın seviyesinin değiştirilmesi kolay olmalıdır. Bu şu şekilde başarılabilir:
- Direnci değiştirmek; artan takım arkadaşı/rakip sayısı, alanı, zamanı vb.
- Organizasyonu değiştirmek (biraz).

Teknik ve taktik içerik, her yaş grubuna göre uyarlanmalıdır.

Örneğin, 'çapraz' teknik yaklaşımı, 18 yaşındaki oyunculara kıyasla 10 yaşındaki oyuncularda farklı görünüyor. Daha genç futbolcular için odak noktası esas olarak kısa ortalar olacak. Daha yaşlı oyuncular bu bölümü tamamen geçebilir ve örneğin yan çizgiden geçme alıştırması yapabilirler.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder