Her
sporcunun arzuladığı ve bulunduğu dalda erken yaşta şampiyonluğa ulaşmak ister.
Her veli ve antrenörün esas amacı şampiyonluk zirvesidir. Bu şerefe nail olmak
herkesin doğal hakkıdır. Fakat bu,çocuğun sağlığını olumsuz yönden etkilediği
gibi,sportif yıllarını kısaltır ve verim düzeyini istenilen seviye ve tam
kapasiteye ulaşamaz. Ulaşıldığı halde bu başarının genelde büyüklerde kısa
sürdüğü görülmektedir. Çocuklarda üstün performans beklentileri durumunda
çalışmaların itici olduğu ve kişinin sporda doyuma ulaştığı dikkati
çekmektedir. İşte,baştan beri söylemek istediğimiz konu da;çocuğun değişik
motorik ve koordinatif özelliklerle,yeterince psikolojik,fonksiyonel ve
fiziyolojik gelişmeler sağlanmadan özel hareketlere ve tekniklere ağırlık
verilerek çocuklarda aşırı yüklenmelerle erken ihtisaslaşmasına neden
olmaktadır. Buda spor otoritelerine göre,”bilinçsiz bir çalışma türü”olarak
nitelendirilir.
PSKOSOSYAL
VE BİLİŞSEL GELİŞİM KONUSUNDA UYGULAMA İÇİN UYARI VE ÖNERİLER
Çocuğun
gelişimindeki olumlu katkıları nedeniyle başlangıçta oyun,daha sonraları
yarışmalara yönelik uygulamalar önemlidir.
Çocukların
dikkatlerini bir konuya yoğunlaştırmaları başlangıçta kısa sürelidir.Bu nedenle
öğretmen yada antrenör uzun açıklamalardan kaçınmalıdır.10 yaşından sonra bu
süre uzamaya başlar. Puberte döneminde beceri öğretimi zihinsel egzersizlerle (
yada zihinsel antrenman ile )desteklenmelidir.